Jumaat, 2 Januari 2009

Lebih Aneh dari Fiksyen

Gua baru lepas layan filem Stranger Than Fiction.Kira boleh blah jugak la filem ni.Ia mengisahkan tentang hidup seorang ejen IRS (lebih kurang macam Pegawai LHDN la) bernama Harold Crick lakonan Will Farrell.Harold Crick ni seorang lelaki yang hidupnya serba sederhana.Setiap pagi dia pegi keje.Sampai opis dia buat keje.Habis keje dia balik rumah.Sampai rumah dia makan.Habis makan dia tengok tv.Cukup masa dia masuk tido.Letak jam tangan kat sebelah buat alarm.Inilah rutin dia setiap hari.Sendiri dan membosankan.Semua ini berubah selepas pada suatu hari dia terdengar satu suara dalam kepala hotak dia.Suara seorang perempuan yang sedang bernaratif tentang kehidupan dia.Suara itu telah membuatkan kehidupan dia menjadi tunggang - langgang,dan akhirnya....err kalau lu nak tau pengakhirannya lu tengok sendiri la.


Hidup gua sepanjang minggu ni bosan ya amat.Setiap pagi gua pegi keje.Sampai opis gua buat keje.Habis keje gua balik rumah.Sampai rumah gua makan.Habis makan gua tengok tv.Cukup masa gua masuk tido.Letak telefon bimbit kat sebelah buat alarm.Itulah rutin gua setiap hari minggu ni.Sendiri dan membosankan....









Dejavu..









oh! taik...gua dah bertukar menjadi Harold Crick

7 ulasan:

Ami berkata...

Abis nak macamana lagi. Aku rasa camtu paling mudah kot.

tom berkata...

ami-bukan bro..maksud gua idup gua skrg ni xde 'spark'...mngkn gua prlukan seorng makwe..hehe..pass gua makwe satu bro..

Ami berkata...

Aku? aku dengan biawak naga tu sipi-sipi lagi nak sama muka ko tau x?
Kalau dapat tekel lebih, bek-hil sket ke aku.

apek terror berkata...

lu aneh gak pe...

Rambo berkata...

konon takde spark. Lu jadi Spark la nk spark sangat!

tom berkata...

takat-aneh ke bendenya?

rambo-nnti gua buat sticker "spark"
tampal kt moto..lu gua bg jd wingman gua..tukang kutip wang pertaruhan..amacam

Tanpa Nama berkata...

harold crick cool gak ape...