Jumaat, 17 Oktober 2008

Kerana Priyanka Chopra gua sanggup dilanggar todak

Pagi tadi semasa meeting dengan bos gua,gua telah diberi satu tugas.Gua kena respon dengan satu masalah yang dihadapi oleh satu pelanggan syarikat tempat gua bekerja.Buat pengetahuan lu orang, gua bergiat dalam industri services, jadi kalau ada mesin-mesin buatan syarikat gua yang rosak gualah orang yang bertanggungjawab.

Company : SS Manufacturing Sdn Bhd
Location : Bandar Puteri,Klang
Machine Type : MK 1313 CNC Engraving Machine
Person Incharge : Mr Siva
*twinkle little star-SS adalah singkatan bagi Sri Subhan

Sudah! macam mana gua nak buat ni..gua dah mula gelabah.Peluh jantan mencurah-curah keluar dari dahi gua.Semua kes yang berkaitan dengan kaum india lalu satu demi satu depan mata gua selepas gua tengok info yang bos gua bagi.Kes Hindraf,kes gaduh besar kat Johor Bahru,kes pukul,rompak lalu rogol yang keluar kat berita malam tadi,india bawak sabit penggal kepala budak-budak masa maghrib yang mak gua selalu cerita kat gua masa kecik dulu...semuanya datang dalam fikiran gua.

Lepas meeting gua pun ambik tools dan terus ke Klang.Apa nak jadi,jadilah....Sampai kat sana gua disambut oleh Mr Siva,seorang lelaki india yang gua rasa beratnya melebihi 0.1 tan.Gua tengok badan mamat ni pun gua dah kecut perut.Masuk dalam kilang yang tak berapa besar ni gua tengok rata-rata pekerja yang ada berbangsa India, kira agak susah jugak la kalau gua nak cari backup.Sampai kat mesin.. gua tengok lebih kurang,gua kenal pasti masalah lalu gua dengan cekapnya baiki apa yang rosak.Lepas siap gua suruh mamat Siva ni on machine,gua nak test macam mana mesin tu pegi.Lepas settle semua masalah, gua salam mamat Siva tu lebih kurang dan dengan pantasnya gua beredar dari situ.

Dalam perjalanan gua senyum sampai ketelinga.Gua senyum bukan sebab gua tak kena keronyok dengan geng-geng Hindraf ataupun tak kena pukul, rompak lalu dirogol oleh pekerja disitu dan juga bukan sebab kepala gua tak kena penggal oleh india bawak sabit penggal kepala budak-budak masa maghrib yang macam mak gua selalu cerita kat gua masa kecik dulu...tapi kerana satu ayat dari Mr Siva ketika gua salam dia masa gua nak balik...

Mr Siva : Wah.! you sangat bagus la...sekejap saja problem i boleh settle...nah! you ambil ni buat minum kopi...terima kasih ha..

3 not RM50 dah ada dalam poket baju gua....apalagi! malam ni jumpa gua kat dangdut....

5 ulasan:

Rembo berkata...

cerita tak boleh blah.

tapi aku ngerti aja perasaan lo dong!

Ami berkata...

Priyanka Chopra?
Dapat dato' gak ke?
hahaha..hahah

tom berkata...

Rambo-gua je yg susah nk pham perasaan lu skrg...hati pink sangat

Ami-klu dia dpt dato',gua sanggup jadi datinnya

Rembo berkata...

butoh lu!!

atleast header gua biru la bukan pink.

Rembo berkata...

buat blog. pastu senyap! gile klise!! kejap lagi sure delete. tau dah....