Khamis, 6 November 2008

Barack Obama dipilih menjadi Presiden Amerika Syarikat yang ke44

Syarikat tempat gua bekerja sedang berantakan.Ini semua disebabkan oleh bekas bos gua yang pecah amanah.Dia sudah bawak lari wang syarikat yang jumlahnya boleh bawak dia pegi haji dua kali siap boleh singgah Europe lawat kilang Eurocopter selama seminggu.

Semua staf-staf otai, gua tengok dah mula bercita-cita untuk ambil alih tempat bekas bos gua.Diaorang dah mula melobi.Gua rasa opis gua dah jadi sama macam satu parti politik besar negara yang tak lama lagi akan adakan pilihanraya tu.Semua orang sibuk pilih side,cari sekutu,sebar fitnah,kempen dan bagi rasuah.

Gua pulak hanya mampu dengar dan lihat,maklumlah gua adalah antara staf yang paling junior.Bagi gua... sesiapa pun yang dapat jawatan tu,gua akan tetap kat takuk lama je.Jadi,kalau ada staf otai yg suruh gua pilih side,jadi sekutu,mintak tolong sebarkan fitnah ataupun libatkan diri dalam kempen diaorang...gua akan cakap yang gua tak minat.

Tapi kalau ada yang nak bagi gua rasuah......hmmm....

2 ulasan:

otakseparapenuh berkata...

rambo-gua busy gila doh..

Rambo berkata...

kecoh!

kalau bg rasuah...

kalau bg beer? bawak balik la weh!!
huh, kedekut.