Isnin, 23 Februari 2009

Orang Tengah

'The disadvantage of being a middle man is you get squeezed by both side'

Dalam ruang lingkup pekerjaan gua sekarang,gua ada masanya berpeluang untuk buat kerja luar,buat duit lebih.Sebagai contoh,sepanjang blog ni tidak di'update',gua sibuk menguruskan satu projek 'kerja luar' gua.Gua menjadi orang tengah diantara dua company.Satu company ingin menggunakan mesin company satu lagi untuk menampung pengeluaran yang terlalu banyak.Manakala satu lagi company memerlukan duit kerana pengeluaran yang kurang.Kedua-dua company ini merupakan customer yang membeli mesin dari company gua.

Menjadi orang tengah untuk kedua-dua company ini memang menyusahkan,it's like a living hell.Habis kederat gua kesana-kesini.Kalau tidak kerana memikirkan habuan yang akan gua dapat memang dah lama gua 'molotov cocktail'kan dua-dua sekali.Ada saja bunyi-bunyi ketidakpuashatian dari kedua-dua belah pihak.Itu tak accurate lah,mahal sangat lah,murah sangat lah,lambat sangat lah,dan sapa lagi kalau bukan gua yang menjadi mangsa.Naik bernanah telinga gua menahan komplen-komplen bangsat dari kedua-dua belah pihak.

Akhirnya,bak kerana sakit hati,gua mainkan je dua-dua.Pada company yang memerlukan mesin tu gua cakap company satu lagi mintak payment lebih dari yang dijanjikan sebab barang yang diaorang kena buat tu terlalu 'delicate',susah nak handle.Pada company satu lagi gua cakap yang harga yang dijanjikan terpaksa diturunkan kerana proses pembuatan yang terlalu memakan masa,lagipun ekonomi sekarang tengah jatuh (alasan klasik masa kini..hehe).So,duit yang lebih tu gua sapu..puas hati gua.

'The advantage of being a middle man is you can squeezed both side'

Padan muka!

8 ulasan:

ainfazrin berkata...

sweet revenge.haha.

jangan ada informer 2-2 company terbaca ini blog suda... ;P

laki cikgu kimia berkata...

ah sudah. sekali kompeni tu ayahanda jiran gua punya. amacam?

Ami berkata...

Takkan makan sorang bro....ahahaha...takkan tak paham-paham kan..ahahaha

tom berkata...

ain-gua pun tgh mode berjaga-jaga ni..so far ok lagi..

nas-lu jd backup besar gua la klu mcm 2

ami-lalala..(pandang tmpt lain sambil bersiol2 kecil)

Tanpa Nama berkata...

ini awesome.

Rembo berkata...

gua dah penat basuh baju secara manual ni woi!! naik berketul tangan kanan gua ni. apetah lg makan bersila atas lantai. kematu kesejukkan punggung solid gua. washing machine dgn dining table satu!!!

tom berkata...

mose-yup..faking osem

rambo-untung buat lepas2 beli rokok je bro..

Rembo berkata...

hoi trendy!

update blog. kalo tak padam la. Gile poser.